Ëmweltminister zu LëtzebuergEU eenegt sech op Verschäerfung vun CO2-Grenzwäerter op Neiween

Et ware laang an deelweis animéiert Diskussiounen. Um Enn hu sech d'EU-Ëmweltminister en Dënschdegowend spéit hei zu Lëtzebuerg op e Kompromëss gëeenegt.

Et gouf festgehalen, dass Neiween am Joer 2030 an der Moyenne 35% manner CO2-Emissioune sollen ausstoussen wéi 2020.

Ëmweltminister zu Lëtzebuerg - Reportage Pit Everling


Eréischt géint Mëtternuecht louch ee generelle Konsens um Dësch. Um Enn hunn 20 vun den 28 EU-Staate fir de Kompromëss gestëmmt, 4 dogéint a 4 weider Länner hu sech enthalen. Eng Partie EU-Länner, dorënner Lëtzebuerg, Irland, Schweden an Holland, souwéi Ëmweltschützer haten allerdéngs méi Éiergäiz beim Klimaschutz verlaangt an hoffen op Nobesserungen wärend de Verhandlunge mam Europaparlament. Des Verhandlunge solle schonn e Mëttwoch ufänken.
 
De Staatssekretär am Nohaltegkeetsministère Claude Turmes sot no der Sëtzung, dass et Lëtzebuerg zesumme mat deenen aneren EU-Länner gelonge wier, den Objektiv vun 30 op 35% erop ze setzen. Et wier wuel e Fortschrëtt notéiert ginn, trotzdeem géif d'Resultat u sech net duer goen.
D'Europaparlament hat nämlech eng Reduktioun vu 40% gefuerdert. Um Enn huet och Däitschland de Konsens matgedroen, obwuel d'Bundesregierung eng Reduktioun vu just 30% verlaangt hat. Den EU-Klimakommissär Miguel Arias Cañete huet vun enger schwéierer Gebuert geschwat.

De Claude Turmes um RTL-Mikro (09.10.2018)
CO2-Emissioune reduzéieren an Asaz vun Elektroautoe verstäerken, waren zwee Voleten iwwer déi geschwat gouf.


Déi éisträichesch Ëmweltministesch Elisabeth Köstinger sot no der Marathonsëtzung, dass et gelonge wier déi grouss Staaten an och ambitionéiert Länner mat u Bord ze kréien.

D'Elisabeth Köstinger



De ganzen Dag iwwer hunn d'Ëmweltminister en Dënschdeg hei zu Lëtzebuerg driwwer verhandelt, wéi staark den Ausstouss vun den CO2-Emissiounen bei Neiween an der EU dat nächst Joerzéngt muss erofgoen. Vill Länner haten eng Reduktioun vu 40% gefuerdert, oder souguer méi. Déi éisträichesch EU-Presidence huet als Kompromëss fir 35% plaidéiert. Als Tëschenzil solle bis 2025 op mannst 15% areecht sinn. Allerdéngs goufen eng ganz Partie speziell Klauselen festgehalen. Zum Beispill méi intressant Attraiten fir d'Aféiere vun Autoen mat manner oder guer kengen Emissiounen an méi aarmen EU-Länner souwéi Ausnamereegelunge fir Nischeproduzenten.

© Olaf Munichsdorfer


Een anere Sujet war d’COP24 an d’Preparatioun en Vue vun deem Sommet. An hei war et virun allem Polen, dat sech queesch gestallt huet. Ëmmer nees wier een den Dënschdeg de Moie mat de Polen uneneegeroden, well déi net matgoe wéilten. Finalement awer huet ee festgehalen, datt ee sech ee gutt Reegelwierk géif ginn, esou d’Ëmweltministesch Carole Dieschbourg. An datt een d’Ambitiounen nom alarmante Rapport vun e Méindeg vum Weltklimarot nach méi no uewe misst revidéieren, dat bis 2020.

Communiqué
Normes d'émission de C02 des voitures : Des avancés, mais un résultat globalement insuffisant

Communiqué par le Département de l'environnement du Ministère du Développement durable et des Infrastructures

Après des discussions longues et par moment houleuses, le Conseil Environnement a adopté vers minuit une orientation générale au sujet de la proposition de règlement sur les émissions de CO2 des voitures.

De 30% à 35% : un certain progrès

Claude Turmes, secrétaire d'Etat explique : « Le Luxembourg, ensemble avec le groupe des Etats membres ambitieux en matière de protection du climat, a réussi à rehausser l'objectif de réduction de CO2 pour les voitures par rapport à la proposition initiale de la Commission européenne de 30% à 35% à l'horizon 2030.

Malheureusement, la présidence autrichienne a introduit certains éléments d'ordre technique dans son texte de compris, risquant de mettre en péril le niveau d'ambition et ainsi de freiner l'innovation dans un secteur clé de l'industrie européenne. Ainsi, le résultat obtenu reste clairement insuffisant par rapport aux défis affichés par le GIEC dans le rapport spécial sur les 1,5 publié le 8 octobre 2018.

Il est essentiel que l'industrie automobile apporte sa contribution aux efforts de réduction des émissions de CO2. Ceci est le seul moyen pour l'industrie automobile européenne de rester innovateur au niveau mondial, ainsi que pour l'Union européenne de rester crédible en vue de la Conférence de l'ONU sur le climat à Katowice en décembre. »

Soutien pour la position ambitieuse du Parlement européen

Vu la position nettement plus ambitieuse du Parlement européen demandant 40% de réduction, le Luxembourg ensemble avec le Danemark, l'Irlande, les Pays-Bas, la Slovénie et la Suède ont déclaré qu'ils n'étaient pas en mesure de suivre la proposition de la Présidence. Ce refus du Luxembourg constitue dès lors un signal fort soutenant la position du Parlement européen en vue des discussions du Conseil avec le Parlement européen qui débuteront le 10 octobre 2018. Le dossier n'est donc pas clos, mais des progrès restent possibles.

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