De Projet vum Pôle d’Echange Serra nieft der LuxExpo kënnt domadder esou lues op een Enn.

Zanter Mäerz 2018 ass d'Busgare a Betrib. Zejoert ass de Parking iwwer der Busgare opgaangen. Haut dunn goufen a Presenz vum Transportminister François Bausch d´Commercen offiziell ageweit. Dat sinn den Traiteur Kaempff-Kohler an de Fast-Food-Restaurant Subway. Elo feelt just nach dass d’Büroen op der Plaz besat ginn.

Déi iwwer 10.000 Meter Carré Bürosfläch nieft dem Rond-Point Serra huet de Fonds Kirchberg integral un de Staat verlount. De Justiz- an de Verdeedegungsministère sollen am Laf vum nächste Joer dohinner plënneren. D'Ministere sollen aus dem Zentrum eraus an hätten sou och méi Plaz an hire neie Büroen. D’Plaz um Kierchbierg géing do ganz gutt passen, den Transportminister a Vize-Premier François Bausch: „Am Pole d’Echange selwer kommen zwee Ministeren hei uewendriwwer, op der lénker an der rietser Säit an da wäerten och nach hannert den Auchan hei Wunnenge kommen, also dat ass schonn eng zentral Ëmschlagplaz, wou pro Dag dausende vu Leit op de Bus an den Tram ëmsteigen oder ëmgedréit. Dofir ass et och lo flott, dass hei déi Commercen entstane sinn, also Restauratioun. Leit kënnen hei da séier e Kaffi drénke kommen oder eppes akafe kommen...“

No zwee Joer Verspéidung, engersäits wéinst der Pandemie an anersäits wéinst der Penurie vu Baumaterial, gëtt et also elo och eppes fir z’iessen. Vill Mouvement gëtt et jo schonn duerch déi dausende Leit, déi all Dag vum Bus op den Tram ëmklammen oder ëmgedréit. Dass dës Plaz attraktiv ass fir kënne vill Cliente ze gewannen, huet sech och den Traiteur Kaempff-Kohler geduecht. De Christian Kaempf: "Fir eis war et ganz einfach, et ass e Pole d’Echange. Bus, Tram an Auto’en kommen hei zesummen. An do lafen se alleguer bei eisem Point de Vente laanscht. Lénks a riets hu mer grouss Banke mat ville Leit an dat wäert schonn eng gutt Saach sinn."

Mam Parking iwwer der Busgare soll anengems och de Prinzip vum Park and Ride agefouert ginn. De Leit soll et méi einfach gemaach ginn, fir op déi ëffentlech Verkéiersmëttel oder op de Vëlo ëmzeklammen. De Parking Gernsback huet iwwer 600 Plazen, dovunner och 14 Plaze fir Elektroauto’en mat Bornë fir den Auto opzelueden.

Dëse Projet ass awer just een Deel vun engem méi Groussen. Déi ganz Géigend ronderëm d’LuxExpo soll ëmstrukturéiert ginn. Dozou de Marc Widong, Direkter vum Fonds Kirchberg : „Dann ass d’Gebai hei fäerdeg. Wann der kuckt dat Gebai hei ass bësse méi héich wéi all déi hannendrun. Dat ass dat éischt Gebai wou bëssi weist, wat lo deemnächst bei der Luxexpo komme wäert, de ganzen Areal wäert an de nächste Joren ëmgebaut ginn. Do wëlle mer d’Halen ëmbauen an och Logement heihinner kréien.“

Bis dat alles realiséiert ass, kënnen nach gutt 10 Joer vergoen.

Hei d'Broschür vum Projet um Kierchbierg!

Hei de Communiqué vum Mobilitéits- an Transportministère

L’inauguration du pôle d’échange Serra avec ses commerces (06.05.2022)

Communiqué par : ministère de la Mobilité et des Travaux publics / Fonds Kirchberg

En date du 6 mai 2022, Le Vice-Premier ministre et ministre de la Mobilité et des Travaux publics, François Bausch, ensemble avec Marc Widong, Directeur du Fonds Kirchberg ont inauguré le pôle d’échange Serra avec ses commerces.

La ville de Luxembourg représente le principal centre économique du Grand-Duché avec ses quartiers périphériques primordiaux. Situé en pleine ceinture suburbaine, le Kirchberg est une des destinations principales sur l’ensemble du territoire de la capitale. C’est ainsi que le Fonds d’urbanisation et d’aménagement du Plateau Kirchberg a voulu relever le défi d’ériger une nouvelle entrée vers la ville de Luxembourg à travers ce projet pilote entamé en 2016. Dans son rôle unique en tant que pôle d’échange multimodal, celle-ci accueille toutes les voies de transport comme le tram, le bus, le vélo et l’automobile.

Dans le cadre de la planification de la mobilité urbaine et au vu des prévisions démographiques, il est indispensable de créer des solutions performantes pour que tout voyageur ait le choix entre plusieurs modes de transport urbain, afin de rendre le transit vers et par le centre-ville plus bénéfique pour toutes les parties prenantes. L´interconnexion offerte par le pôle d’échange Serra servira ainsi comme modèle pour la mobilité à l’échelle nationale, amenée à devoir faire face à une population croissante, tout en réduisant durablement les nuisances d’une surcharge de trafic dans les agglomérations.

L’ensemble de la construction est marqué par une architecture particulière conçue par le bureau Steinmetz De Meyer architectes. L’intégration des bureaux et des commerces se traduit ainsi par une augmentation de l’esthétique, mais également par une qualité de vie accrue.

Le nouveau site érigé veut se doter d’une empreinte accueillante avec sa végétation, ses banquettes de repos et sa fontaine d’eau potable. Une mBox ainsi qu’une station de location de vélos électroniques vel’OH sont mises à disposition aux voyageurs qui veulent continuer leur trajet avec un autre moyen de transport urbain. En outre, la présence d’un guichet automatique bancaire S-Bank, d’une station PackUp de la Post Luxembourg et des toilettes publiques, constituent des services offerts en supplément.

Finalement, le concept multidimensionnel se complète par deux points d’offre de restauration et leurs terrasses. Il s’agit de la Maison Kaempff-Kohler et du nouveau restaurant Subway Fresh Forward, offrant leur goût unique à une clientèle partagée.

Le coût global des travaux s’élève à 72.050.000 EUR.