Gëscht ware mir jo op der Musel op engem Gidderschëff, der Martcilino a bei der Famill Girard op Besuch. Mir si scho vill gewuer ginn iwwer den Alldag u Bord fir déi jo d'Aarbecht an d'Wunneng eng Eenheet sinn.

Haut verziele si eis da méi iwwer hiert Schëff, den Ënnerhalt a firwat den Hafe vu Mäertert esou beléift ass. De Christian Schmit war mat u Bord.

23/01/2022 Liewen a Schaffen op engem Gidderschëff Deel 2 (MAT USO)

Wann engem säin Doheem ëmmer ënnerwee ass, fir d'Famill Girard bedeit dat den Alldag. Mat hirem 110m laange Schëff sinn si op de Waasser Stroossen uechter Europa joraus joeran ënnerwee.

Et muss e flexibel sinn, well d'Opträg déi kommen dacks ganz kuerzfristeg, an et weess e net wou d'Rees dann hi geet, Brandon Girard?

2, 3 jours maximum à l'avance, on peut pas prévoir ce qu'on fait dans les prochains jours,. Pendant 5 ans on a fait en continue le Rhin et la Moselle. Voilà on se sait ce qui se passe. Cela se peut que dans 2 semaines on sera en Bulgarie ou en Roumanie. Mais ça se peut aussi qu'on est en Suisse ou de retour au Luxembourg. On n'a pas de programme fixe à l'année quoi. C'est vraiment changeant tout le temps.

De Gilles Girard ass mat senger Martcilino indepéndant. Hie kann oder muss och ëmmer nees ofweien op deen Transport rentabel ass, a natierlech stécht do derhannert dann och d'Comptabilitéit. Nieft der Kommando Bréck ass och Plaz fir de Büro. 

Wat kascht eigentlech esou e Gidder Schëff wollt ech wëssen?

Un bateau comme le notre ça coûte une fortune, 3 millions euros! C'est comme une maison, nous on paye le bateau sur 25 ans. La même chose comme une maison sur terre. Tout est proportionné.

Ce qu'on gagne, entre 60 et 70 % du revenu qui part dans les charges, dans les taxes, les entretiens, les frais etc.

 

Mir si net Millionär, mengt de Kapitän, deen der 45 ass, a schonn 20 Joer op de Flëss a Kanäl navigéiert. An da komme mir op d'Revisiounen ze schwätzen. Net onwichteg, well wann d'Schëff net fiert, da gëtt och näischt verdéngt.

Quand on est arrêté dans un port comme là maintenant, on va voir si le moteur a déjà dépassé les heures, on va faire vidange. Si c'est pas ce moteur, cela sera celui devant ou un groupe d'électricité. Totes les peintures, le ponçage, toutes les plomberies tout cela on doit l'entretenir commu une maison. La vie est la même que sur terre, juste que c'est sur l'eau. Tout les 5 ans, on sort le bateau de l'eau et la c'est le contrôle technique. On vient avec des sondes électromagnétiques pour regarder l'épaisseur de la tôle, et on fait des réparations en conséquence.

Dëst Joer ass e wichtegt fir d'Famill Girard. Et hofft een dass de Brandon den Examen packt, an dann och Kapitän ass. Dat ännert esou munches?

Maintenant à bord on est obligé dêtre à 3 parce que le bateau à 110 mètres la loi l'oblige. Donc un capitaine, un second capitaine donc ma femme, et le matelot mon fils. Quand il sera capitaine on pourra faire plus d'heures et la rentabilité sera meilleure.

Bon dann drécke mir emol Daumen dass et klappt, an éier mir vu Bord gaange sinn, krute mir verzielt firwat e gären zu Mäertert am Hafe Statioun mécht.

Mertert c'est toujours interéssant pour nous, car tout le monde le sait, les cigarettes, l'alcool, tout est moins chère. Au Luxembourg d'ailleurs une des seules places oû on peut stationner le bateau. Cela est aussi important à dire, au Luxembourg on n'a pas beaucoup d'amarrage. Si on passe Mertert, alors là on est tout de suite en France et c'est plus la même chose.

Schëffer Romantik steet sécherlech net all Dag um Programm, mee trotzdeem wéilt kee vun der Famill fir en aneren Job tauschen. Da soe mir Merci a bon voyage !