E Freideg war d'Präisiwwerreechung vun de Lëtzebuerger Theaterpräisser an dem Lëtzebuerger Danzpräis am Théâtre des Capucins.

Theater- an Danzpräis / Reportage Christiane Kremer

Den Nationalen Theaterpräis (Lieweswierk) ass fir de Frank Feitler.

Den Danzpräis ass fir d’Elisabeth Schilling, iwwerreecht vun der Grand-Duchesse.

Kategorie Nowuesstalent: Catherine Elsen

Kategorie Hannert der Bün: Anouk Schiltz

Kategorie Op der Bün: Duo: Marie Jung & François Camus (La peste)

Lëtzebuerger Theater- an Danzpräis
E Freideg ass den 1. Lëtzebuerger Theaterpräis iwwerreecht ginn.

D'Lëtzebuerger Theaterpräisser sinn Deel vun der Ëmsetzung vum Kulturentwécklungsplang vun 2018-2028 a gehéieren zu enger laangjäreger Fuerderung vum Secteur. Hei soll d'Zil suivéiert ginn, de Wäert vu kreativen Aarbechten zu Lëtzebuerg ze steigeren an d'Visibilitéit vun de Kënschtler ze erhéijen. D'Präisser zeechne Leit aus dem Theater-Secteur aus, déi zu Lëtzebuerg wunnen oder ee staarke kulturelle Bezuch op d'Theaterzeen zu Lëtzebuerg hunn.

Am Ganze ginn et véier Präiskategorie fir d'Theaterpräisser. Dorënner "d'Nowuesstalent", dat mat 3.500 Euro belount gëtt. D'Leit "Hannert der Bün" an déi "Op der Bün" gi jeeweils mat 4.500 Euro dotéiert. Déi wuel wichtegst Kategorie ass déi vum "Nationalen Theaterpräis". Hei gi Lëtzebuerger Theaterleit mat engem Präis vun 10.000 Euro fir hiren nohaltegen Asaz an der Theaterzeen geéiert. D'Gewënner gi vun enger Jury gewielt, déi vum Kulturminister bestëmmt ginn ass.

Den Danzpräis gëtt schonn zanter 2011 all zwee Joer u Lëtzebuerger Choreographen an Dänzer verginn. Och d'Theaterpräisser wäerten all zwee Joer organiséiert ginn.

De Communiqué

Remise des Lëtzebuerger Theaterpräisser et du Lëtzebuerger Danzpräis 2021
Communiqué par: ministère de la Culture / Theater Federatioun / Trois C-L En date du vendredi 17 septembre 2021, la première remise conjointe du Lëtzebuerger Danzpräis et des nouveaux Lëtzebuerger Theaterpräisser s'est déroulée au Théâtre des Capucins.

Organisée par le ministère de la Culture, en collaboration avec la Theater Federatioun et le Trois C-L, la cérémonie a eu lieu en présence de S.A.R. la Grande-Duchesse et de la ministre de la Culture, Sam Tanson, ainsi que de nombreux artistes et représentants du secteur culturel. Elle était mise en scène par Fábio Godinho et présentée par l'artiste-conteuse Betsy Dentzer.

Le palmarès

Lëtzebuerger Danzpräis
Elisabeth Schilling (chorégraphe, danseuse)
Remis par S.A.R. la Grande-Duchesse

Nationalen Theaterpräis
Frank Feitler (dramaturge, metteur en scène, directeur de théâtre)
Remis par Sam Tanson, ministre de la Culture

Theaterpräis – Op der Bün
Marie Jung et François Camus (duo - actrice & acteur pour La Peste)
Remis par Sarah Rock & Nickel Bösenberg, co-présidents du jury Theaterpräis

Theaterpräis – Hannert der Bün
Anouk Schiltz : (scénographe & costumière pour une panoplie de pièces, notamment Truckstop, Ivanov, The Hothouse ou Le Poisson belge)
Remis par Sarah Rock & Nickel Bösenberg, co-présidents du jury Theaterpräis

Theaterpräis – Nowuesstalent
Catherine Elsen (conceptrice & actrice)
Remis par Claude Mangen, président de la Theater Federatioun

Les Prix

La création des Lëtzebuerger Theaterpräisser, destinés à être bisannuels, est une revendication de longue date du secteur, plaidant pour une valorisation des métiers du théâtre par une telle reconnaissance publique. Elle correspond à la recommandation 21 du Kulturentwécklungsplang 2018-2028 (KEP): "Mettre en place un système de décernement de prix mettant en valeur les créations culturelles et artistiques".

Les Theaterpräisser comptent quatre catégorie dotés de 10.000 euros (Nationalen Theaterpräis), 4.500 euros (Theaterpräis – Op der Bün et Theaterpräis – Hannert der Bün) et 3.500 euros (Theaterpräis – Nowuesstalent) respectivement.

Le Lëtzebuerger Danzpräis est attribué à rythme bisannuel par le ministère de la Culture depuis 2011. Doté de 10.000 euros, il a comme objectif de récompenser dans le milieu de l'art chorégraphique le mérite artistique d'un-e chorégraphe ou danseur-euse.

Pour cette première édition de remise conjointe des prix, les lauréat-e-s ont en outre été distingué-e-s par un collier de mains dorées qui applaudissent, élaboré par l'artiste-designer luxembourgeoise Anne-Marie Herckes.

Les jurys

Lëtzebuerger Theaterpräisser

Le choix des lauréat-e-s pour ces prix a été organisé en collaboration avec la Theater Federatioun et portait sur les saisons 2019/20 et 2020/21. Les membres du jury, nommés par la ministre de la Culture, étaient : Vesna Andonovic (critique), Nickel Bösenberg (acteur), Josée Hansen (responsable littérature et théâtre au ministère de la Culture), Claude Mangen (président de la Theater Federatioun) et Sarah Rock (dramaturge). Le secrétariat était assuré par Pablo Chimienti de la Theater Federatioun.

Lëtzebuerger Danzpräis

Le jury de cette édition était composé de: Jill Crovisier (lauréate du Lëtzebuerger Danzpräis 2019), Anouk Wies (responsable de la programmation culturelle du Cercle-Cité), Marie-Laure Rolland (journaliste indépendante), Ivan-Vincent Massey (directeur du Grand Studio à Bruxelles) et Raymond Weber (ancien fonctionnaire national [ministère de la Culture au Luxembourg] et international [Unesco, Conseil de l'Europe] de la culture). Le secrétariat du jury est assuré par Sophie Thoma du ministère de la Culture. Pour la première fois cette année, il n'y a plus de limite d'âge pour recevoir le Danzpräis et la sélection ne se fait désormais plus sur base d'appel à candidatures. La dotation a finalement été doublée par rapport aux éditions précédentes.