Zënter dem 1. Abrëll ass déi Däitsch Bettina Steinbrügge déi nei Directrice vum Mudam. No Statiounen ënner anerem zu Lüneburg, Mulhouse, Wien an Hamburg huet si d’Successioun vun der Suzanne Cotter iwwerholl. Ganz friem ass hir de Musée d’Art Moderne Grand-Duc Jean net an hir Aufgab gesäit si als eng spannend Erausfuerderung, besonnesch an Zäiten, wou d’Konscht sech och ëmmer méi gesellschaftleche Froe stelle muss.
Ënnerwee sinn tëscht Welten a Genren, war schonn ëmmer eng Erausfuerderung fir déi studéiert Konscht- a Literaturwëssenschaftlerin. No 8 Joer un der Spëtzt vum Kunstverein Hamburg huet si sech fir Lëtzebuerg decidéiert aus verschiddene Grënn. Een ass et, nom Belvédère Wien nees e Musée ze féieren, mä och d’Architektur vum Gebai an de Standuert Lëtzebuerg gehéieren derzou.
“Eigentlich war ich das erste Mal hier, als das Mudam noch im Rohbau war, da stand ich genau hier irgendwo und hab mir das angeschaut und konnte mir noch nicht genau vortsellen, wie es dann letztendlich aussehen wird. Ich hab’s immer begleitet und fand es immer interessant. Ich fand Luxemburg als Land interessant, das eben auch einen europäischen Standort hat, in dem es mehrere Sprachen gibt, in dem es viele Nationalitäten gibt.”
Natierlech ass et fir déi nei Directrice och wichteg, déi vun Ufank un dacks kontrovers Geschicht vun hirem neien Haus ze kennen.
“Ich meine Kultur ist in der Gesellschaft immer auch ein Streitpunkt. Und eine Gesellschaft verhandelt über Kultur, setzt sich über Kultur auseinander, ob es ein Gebäude ist, das Programm des Museums. Und es gehört sich auch so. Es zeigt für mich auch die Wichtigkeit von Kultur in einer Gesellschaft und das ist, wenn man es positiv nimmt, auch sehr schön.”
Eréischt Enn 2023 wäert d’Bettina Steinbrügge hir éischt eegen Ausstellung kënne weisen. Si wëll sech op alle Fall op national an international Kënschtler konzentréieren.
“Es ist eine starke Kultur-Kunstszene. Das zeigt sich auch alle zwei Jahre in Venedig im Pavillon. Nächste Woche wird Tina Gillen eröffnet im Pavillon und deshalb ist es für mich eben interessant. Ich möchte jetzt alle Künstler kennenlernen und ich glaube das Mudam hat da eine spezielle Aufgabe. Das Mudam hat aber auch die Aufgabe, einen internationalen Diskurs nach Luxemburg zu holen.”
Gesellschaftlech Erausfuerderunge mat an d’Konzept vun engem Konschthaus huelen, dat ass eng Prioritéit. Dozou gehéiert et och, dee Publikum eranzehuelen, dee vläicht nach eng sougenannte Schwellenangscht huet.
“Wir haben ein sehr weißes, weltliches Konzept von Kultur über alle Kunstsparten hinaus. Das ist nicht nur in Luxemburg, das ist weltweit. Wir müssen schauen, wie können wir thematisch anders arbeiten, wie können wir die Sammlung und auch die Ausstellung öffnen, dass einfach mehr Menschen sich angespochen fühlen.”
D’Pandemie huet d’Kulturschaffe verännert awer och nei erfonnt. Aner Aktualitéitstheeme sinn de Krich an der Ukrain an d’Solidaritéit, awer och de Klimawandel a seng Konsequenzen.
“Wir wissen alle, die Museen sind nicht die nachhaltigsten Gebilde. Wir reisen viel, wir haben viele Verpackungen, Air-Conditioning usw. Das sind Dinge, die wir hinterfragen müssen, und wo wir schauen müssen, wie wir vielleicht in Zukunft ein bisschen nachhaltiger arbeiten können.”
Directrice sinn, heescht op villen Ecken upaken. An all d’Ecke vun hirem neie Gebai wëll d’Bettina Steinbrügge an den nächste Wochen entdecken.