No eise belsche Nopere soll elo och op de Lëtzebuerger Autobunnen de Covoiturage gefërdert ginn.

D'Pannespur kann op de Lëtzebuerger Autobunne fir de Covoiturage an d'Busser genotzt ginn, dat geet aus enger Etüd ervir, déi de Méindeg de Mëtteg am Ministère fir Mobilitéit an ëffentlech Aarbechte presentéiert gouf. D'Stroosseninfrastruktur, déi een haut schonn hätt, kéint een deemno duerch manner grouss Modifikatioune besser notzen, dëst huet de Minister François Bausch betount.

Vue datt en Dënschdeg esou eng Spur bei eisen Noperen an der Belsch op der E411 wäert opgoen, wëll Lëtzebuerg déi Spur op dëser Säit vun der Grenz dann och weiderfeieren. Dat ganzt geet iwwert eng Streck vu 6,5 Kilometer, also vun Arel bis bei den Echangeur Mamer-Capellen. An enger éischter Phase gëtt d'Vitess an de Spëtzestonne vun 130 op 90 Kilometer an der Stonn erofgesat, fir datt den Trafic méi fléissend gëtt.

AUDIO: Extrait François Bausch

Um Dënschdeg de Moien ass déi 3. Spur op der E411 opgaangen. / © Domingos Oliveira / RTL

Fir déi zweet Phase, also den Ausbau vun der Standspur, muss d'Chamber hire Feu Vert ginn an et bräicht een e Finanzéierungsgesetz. Enn 2021 kéinten d'Aarbechten op der A6 dann ugoen, déi ongeféier 1,5 Joer daueren a ronn 60 Milliounen Euro kaschte wäerten.

Nieft dem Ausbau vun der Standspur sinn op der A6 dann och 9 sougenannten "Noudplazen" néideg, fir datt en Auto, deen eng Panne huet, do ofgestallt ka ginn. All ronn 500 bis 1.000 Meter wäert esou eng Plaz op deene 6,5 Kilometer ageplangt ginn. Donieft mussen natierlech och eng ganz Partie Signalisatioune bäikommen, déi den Automobiliste weisen, op d'Standspur dee Moment fir de Covoiturage op ass oder net.

© MMTP

Fir ze kontrolléieren, ob d'Pannespur och vun deene genotzt gëtt, déi Covoiturage maachen, heescht et mussen op d'mannst 3 Persounen am Gefier sëtzen, wäert och e Kontrollsystem agesat ginn, woubäi de Minister betount huet, dass ee sech do aktuell nach net op ee System festleeë wéilt, well déi permanent weiderentwéckelt ginn. Spéiderhin wäert dat dann esou funktionéieren, wéi bei engem Radar, deen d'Vitesse kontrolléiert: Den Auto gëtt geblëtzt a wa just eng oder zwou Persounen am Auto sëtzen, kritt een e Protokoll. De François Bausch huet ënnerstrach, datt een heifir awer nach e separat Gesetz brauch.

An och de Code de la Route muss an Zukunft ugepasst ginn, zum Beispill, wat d'Notzung vun der Pannespur ugeet.

D'Spur fir Busser a Covoiturage soll spéiderhin op de kompletten Autobunnsreseau ausgebaut ginn. Op der A3 gëtt jo Momentan schonn eng Spur bäigebaut, déi fir dës Zwecker virgesinn ass.

AUDIO: Covoiturage-Reportage Claudia Kollwelter

De Communiqué vum Ministère (mat enger Verbesserung)

Co-voiturage depuis les frontières: transporter plus de personnes... dans moins de véhicules (06.05.2019)

Communiqué par: ministère de la Mobilité et des Travaux publics

En date du 6 mai 2019, le ministre de la Mobilité et des Travaux publics, François Bausch, a présenté le projet de covoiturage et du réaménagement de la bande d'arrêt d'urgence sur l'autoroute A6. «Aux heures de pointe, pas moins de 250.000 de sièges de voiture se déplaçant en direction du centre-ville sont vides», a affirmé le ministre, «l'objectif consistera à permettre à un maximum de personnes de se déplacer mais dans moins de véhicules, ceci via le co-voiturage.»

Le directeur de l'Administration des ponts et chaussées, Roland Fox, a expliqué que pour pouvoir assurer le co-voiturage sur la bande d'arrêt d'urgence, la modulation de la vitesse (à 90 km/h) ainsi que la mise à disposition de la bande d'arrêt d'urgence aux heures de pointe sont nécessaires.

Côté belge, le chantier en vue d'une adaptation de la bande d'urgence et des travaux de réhabilitation sont en cours entre Arlon et Sterpenich, sur une distance totale de 11 kilomètres. Au Luxembourg, le projet de co-voiturage s'étalera sur une distance de 6,5 kilomètres, entre la frontière à Sterpenich et Mamer/Capellen*. Les systèmes de surveillance relatifs au co-voiturage sont en cours d'évaluation. Des adaptations au code de la route sont prévues.

À noter aussi que 9 aires de refuge seront mises en place (tous les 500/1000 mètres); l'échangeur de Steinfort sera réaménagé.

À partir de fin mai/début juin 2019, une phase-test en matière de régulation de vitesse sera effectuée sur l'A6. Cette phase-test durera probablement jusqu'aux vacances d'été, la vitesse maximale autorisée aux heures de pointe étant dès lors de 90 km/h.

Le coût total du projet est de 60 millions d'euros. Le début des travaux s'effectuera en 2021, la durée des travaux est estimée à 2 ans.

*Hei stoung am Ufank Kierchbierg, dat gouf antëscht verbessert.