Grand Prix fir Lëtzebuerger Koproduktioun "All We Imagine as Light"

© AFP
E Samschdeg den Owend war den Ofschloss vum Filmfestival a Südfrankräich. D'Gëlle Palm goung un "Anora".
Zu den Highlighte vun dëser Editioun huet de Long-Métrage "All We Imagine as Light" vun der indescher Realisatrice Payal Kapadia gehéiert, deen an Zesummenaarbecht mat der Lëtzebuerger Produktiounsfirma Les Films Fauves entstanen ass a vum Film Fund Luxembourg finanziell ënnerstëtzt gouf.
De Film huet um Enn dann och de "Grand Prix" gewonnen.
"All We Imagine as Light" handelt vun der Infirmière Prabha, déi mat hirer méi jonker Kolleegin Anu zu Mumbai lieft. Vun hirem Mann huet si sech auserneegelieft a versicht hiert aalt Liewen ze vergiessen, andeems si sech an d'Aarbecht stierzt. Si kritt en onerwaarte Kaddo vun hirem Mann an hiert ganzt Liewen geréit op d'Kopp. Hir Kolleegin Anu ass iwwerdeems op der Sich no enger Plaz an der Stad, wou si mat hirem Amant kann intim sinn. Wéi d'Prabha an d'Anu enges Daags en Ausfluch bei d'Mier maachen, begéine si engem mysteriéise Bësch. Dës Plaz ass e Raum fir Fräiheet an hëlleft de Fraen, hir Dreem ze verwierklechen.
22 Wierker waren an d'Course fir den Haaptpräis
D'Gëlle Palm krut de Film "Anora" vum Sean Baker, eng Tragikomedie mat Gangsterfilm-Elementer, déi wéi an enger Cinderella-Geschicht wierkt. De Film erzielt vun der Striptease-Dänzerin Ani, déi de Fils vun engem Oligarch kenne léiert. Si bestuede sech, wat den Eltere vum jonke Mann guer net gefält. Si maachen alles, fir dëst nees réckgängeg ze maachen.
Grousse Favoritte vum Owend, deen och de Jury-Präis ofgeraumt huet, war de Film iwwer d'politesch Protester am Iran. "The Seed of the Sacred Fig" vum Realisateur Mohammed Rassulof, dee selwer aus senger Heemecht huet misse flüchten, erzielt vun den Auswierkunge vu dëse Protester op seng Famill. De Film ass net just politesch relevant, ma och immens spannend ze kucken, eleng schonn duerch déi vill ënnerschiddlech Charakteren.
Vill gouf awer och nach iwwer aner Filmer geschwat
Zum Beispill iwwer de Musical vum Jacques Audiard, "Emilia Pérez". De Film, an deem de Popstar Selena Gomez eng Roll spillt, erzielt vun engem mexikanesche Mafiaboss, dee säi Geschlecht upasse wëll. Als Fra wëll hien en neit Liewen ufänken. Et gëtt vill gesongen a gedanzt. Den Audiard kombinéiert a sengem Film souwuel Elementer aus Musical, Sozialdrama an Noir-Thriller. Grad dës Mëschung koum beim Public gutt un.
Gutt ukomm ass och de Film "The Substance" vum Coralie Fargeat. De sougenannte Body-Horrorfilm mam Demi Moore a Margaret Qualley erzielt op intelligent Manéier, wéi eng Péng Schéinheetswan ausléise kann. Et geet ëm déi fréier TV-Ikon Elizabeth Sparkle (Demi Moore), déi eng mysteriéis Substanz anhëlt, fir eng méi jonk Versioun vu sech selwer ze kreéieren. En Experiment mat bluddege Suitten.
D'Gewënner vum Owend
- Palme d'or: "Anora" - Sean Baker
- Grand Prix: "All we imagine as light" - Payal Kapadia
- Prix de la mise en scène: "Grand Tour" - Miguel Gomes
- Prix du jury: "Emilia Perez" - Jacques Audiard
- Prix spécial: "Les graines du figuier sauvage" - Mohammad Rasoulof
- Prix du scénario: "The Substance" - Coralie Fargeat
- Prix d'interprétation féminine: Karla Sofía Gascón, Zoe Saldaña, Selena Gomez et Adriana Paz - "Emilia Perez" de Jacques Audiard
- Prix d'interprétation masculine: Jesse Plemons - "Kinds of Kindness" de Yorgos Lanthimos
- Caméra d'or: "Armand" - Halfdan Ullmann Tondel
- Palme d'or du court métrage: "The man who could not remain silent" - Nebojsa Slijepcevic
- Palme d'or d'honneur: George Lucas
Schreiwes
Le sacre d'une coproduction luxembourgeoise à Cannes : ALL WE IMAGE AS LIGHT remporte le Grand Prix du 77e Festival de Cannes !
Communiqué par : Fonds national de soutien à la production audiovisuelleCannes, symbole ultime de l'excellence cinématographique, vient de sacrer Payal Kapadia pour son film ALL WE IMAGINE AS LIGHT en lui attribuant le Grand Prix. Le film a été coproduit par Gilles Chanial et Govinda Van Maele (Les Films Fauves, Luxembourg) avec la France, l'Inde et les Pays-Bas.
Le long-métrage a été soutenu financièrement par le Film Fund Luxembourg dans le cadre des aides financières sélectives « Cineworld ».
En accueillant une nouvelle étoile montante sur son tapis rouge cette année, les projecteurs braqués sur cette réalisatrice indienne étaient prémonitoires, car son film promet de marquer les esprits et de laisser une empreinte indélébile dans l'histoire du cinéma mondial.
Le ministre de la Culture, Eric Thill, qui s'est rendu le weekend dernier au Festival de Cannes, s'est réjoui de cette reconnaissance pour les deux producteurs des Films Fauves : « Après avoir déjà été en compétition à Cannes l'année dernière, le travail de Gilles Chanial et de Govinda Van Maele rencontre aujourd'hui tout le succès qu'il mérite. Une réussite extraordinaire qui démontre la diversité et la qualité de notre secteur audiovisuel au Luxembourg. Félicitations ! ». Le Premier ministre, Luc Frieden, s'est également montré satisfait de cette reconnaissance et a déclaré : « Je tiens à féliciter de tout cœur les producteurs. Ce prix est aussi une consécration pour tout le secteur audiovisuel luxembourgeois, dont le travail créatif ne cesse, depuis des années, d'être reconnu au niveau international ».
Depuis 1989, 46 films coproduits avec le Luxembourg ont été sélectionnés à Cannes, et le pays compte au total 13 récompenses, avec ce Grand Prix.